Sąskaitos
Kada išrašoma PVM sąskaita faktūra?
PVM sąskaita faktūra išrašomą tą dieną, kai arba gaunamas apmokėjimas, arba pradedamos teikti paslaugos. Dauguma paslaugų pradedamos teikti tą pačią dieną, kai gaunamas apmokėjimas, todėl šios dvi datos sutampa.
LR Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 79 straipsnis nurodo, kad PVM sąskaita faktūra įforminamas tik arba pagal 1 dalį jau įvykęs paslaugų teikimas, arba pagal 4 dalį gautas avansas už per ateinančius 12 mėnesių suteiksiamas paslaugas. Kadangi mes paslaugas suteikiame tą pačią darbo dieną, kai gauname apmokėjimą, iki mokėjimo gavimo nei paslaugų suteikimo data, nei avanso gavimo data nėra žinomos ir PVM sąskaita faktūra negali būti išrašyta. Todėl PVM sąskaitą faktūrą gausite tik po apmokėjimo atlikimo tą pačią darbo dieną, o mokėjimą atlikti turite pagal išankstinę sąskaitą mokėjimui.
Jei per 1 mėnesį yra suteikiama daugiau kaip 1 paslauga, pagal LR PVMĮ 79 straipsnio 6 dalį jos gali būti įformintos vienoje bendroje PVM sąskaitoje faktūroje, kuri išrašoma to paties kalendorinio mėnesio pabaigoje. Suminės PVM sąskaitos faktūros išrašomos tik pagal individualų susitarimą. Standartiškai sistema į vieną faktūrą sumuoja tik tą pačią dieną užsakomų paslaugų mokėjimus.
Jei Jūsų buhalterė apmoka tik PVM sąskaitas faktūras ir išankstinių sąskaitų nepripažįsta, žr. PVM įstatymo 79 straipsnį. PVM Sąskaitos išrašymas, kol dar nei neatliktas mokėjimas, nei suteikta paslauga, prieštarauja įstatymams.
Jei Jūsų buhalterė apmoka tik už jau suteiktas paslaugas, pagal tokią praktiką ryšių (pvz.: hostingo) ir tapatybės (pvz.: sertifikatai, domenai) paslaugos negali būti suteiktos. Kai paslaugos teikimą apibrėžiantys įstatymai reikalauja nustatyti paslaugos gavėjo tapatybę, mokėjimą privalome gauti prieš pradėdami teikti paslaugas. Paslaugos gavėjo tapatybė nustatoma pagal mokėtojo pavadinimą, gautą iš licencijuotos finansinių paslaugų įmonės.
Šia PVM sąskaitų išrašymo ir mokėjimų vykdymo tvarka vadovaujasi visi mūsų klientai, įskaitant Finansų ministeriją.
Kaip gauti PVM sąskaitą faktūrą?
Išankstinės ir PVM sąskaitos faktūros siunčiamos el. paštu, kurį nurodėte registruodamiesi savitarnos sistemoje. Taip pat visas Jums išrašytas PVM sąskaitas faktūras rasite savitarnos sistemoje puslapyje Mokėjimai > Mano sąskaitos.
Jei neturite prieigos prie savitarnos sistemos ir Jums reikalinga PVM sąskaita faktūra už jau įvykdytą mokėjimą, el. paštu į mūsų pagalbos tarnybą atsiųskite prašymą atsiųsti PVM sąskaitą faktūrą pagal šiuos mokėjimo duomenis: mokėtojo pavadinimas, mokėjimo atlikimo data ir paskirtis. Mes Jums atsiųsime PVM sąskaitą faktūrą, kuriai buvo priskirtas šis mokėjimas. Jei bent vieno iš 3 nurodytų duomenų nenurodysite, saugodami klientų privatumą, negalėsime atsiųsti PVM sąskaitos faktūros.
Pagal LR įstatymus elektroninės PVM sąskaitos faktūros galioja be fizinio parašo, todėl popierinių sąskaitų nesiunčiame.
Kaip pakeisti pirkėjo rekvizitus sąskaitoje?
Norėdami pakeisti dar neapmokėtos išankstinės sąskaitos pirkėjo rekvizitus, savitarnos sistemoje pakoreguokite duomenis puslapyje Pirkėjas > Pirkėjo rekvizitai. Pirkėjo rekvizitai visose išankstinėse sąskaitose atsinaujins automatiškai.
Norėdami pakeisti šį mėnesį išrašytos PVM sąskaitos faktūros rekvizitus, savitarnos sistemoje pakoreguokite duomenis puslapyje Pirkėjo rekvizitai. Tuomet savitarnos sistemoje užregistruokite pagalbos užklausą su prašymu atnaujinti pirkėjo rekvizitus konkrečioje PVM sąskaitoje faktūroje. Sąskaitos duomenis pakoreguosime mes.
Praeitų mėnesių PVM sąskaitos faktūros jau yra įtrauktos į mūsų apskaitą ir jų apskaitos periodai uždaryti, todėl jų rekvizitų keisti negalima.
Jei faktūroje Jums būtini papildomi duomenys, juos galime prirašyti pastabose, sąskaitos apačioje. Pirkėjo rekvizitų vietoje rašomi tik pagal PVM įstatymą reikalaujami paslaugos gavėjo rekvizitai: pavadinimas, adresas, įmonės kodas ir PVM mokėtojo kodas. Pastabose galime įrašyti mokėtojo banko sąskaitos numerį, tarpinio mokėtojo rekvizitus ir pan.
Jei sąskaitos turi būti išrašinėjamos skirtingų įmonių rekvizitais, kiekvienai įmonei reikia sukurti atskirą pirkėjo paskyrą.
Koks sąskaitos apmokėjimo terminas?
Išankstinės sąskaitos apmokėjimo terminas nurodytas sąskaitoje. Tai yra data, iki kurios (neimtinai) turi būti įskaitytas mokėjimas. Jei paslaugos pratęsimo mokėjimas negaunamas iki tos dienos, šią dieną sistema atšaukia paslaugą.
PVM sąskaitos faktūros už jau suteiktas neapmokėtas paslaugas turi būti apmokėtos sutartyje nurodytomis sąlygomis.
Patariame sąskaitą apmokėti likus ne mažiau kaip pilnai darbo dienai iki jos apmokėjimo termino pabaigos, nes mokėjimo įskaitymas gali užtrukti. Dauguma automatizuotų paslaugų yra atjungiamos automatiškai, kai tik baigiasi galiojimo terminas, o jų atstatymas gali trukti keletą darbo dienų ir būti papildomai apmokestinamas.
Kada išrašoma sąskaita paslaugų pratęsimui?
Jau teikiamų paslaugų pratęsimo sąskaitos išrašomos iki paslaugos galiojimo pabaigos likus:
14 dienų – jei paslaugos mokėjimo terminas yra 1 mėnuo.
30 dienų – jei paslaugos mokėjimo terminas yra ilgesnis nei 1 mėnuo.
Tą pačią dieną baigiančių galioti paslaugų mokesčiai įtraukiami į vieną sąskaitą. Jei paslaugų galiojimo terminai skiriasi bent 1 diena, šių paslaugų pratęsimo mokesčiai yra įtraukiami į atskiras sąskaitas.