Paskyros

Asmens duomenys

Privatumo politika nustato, kaip savitarnos sistemoje tvarkomi asmens duomenys. Nuoroda į galiojančią Privatumo politikos redakciją yra pateikiama interneto svetainės apačioje ir Savitarnos paslaugų pirkimo taisyklėse, su kuriomis klientas susipažįsta prieš pateikdamas ir apmokėdamas kiekvieną užsakymą.

Jei klientas užsisako paslaugą, kuri savo prigimtimi yra jo asmens duomenų saugojimas, pvz.: elektroninio pašto serveris, tos paslaugos apimtyje saugomų asmens duomenų tvarkymo taisyklės yra nustatytos tos konkrečios Paslaugos teikimo sąlygose.

Kaip apsaugoti savo paskyrą?

Puslapyje Vartotojas > Saugumo nustatymai galite įjungti vartotojo patikrinimą 2 žingsniais. Įjungus šia funkciją, prisijungimui reikės įvesti ne tik slaptažodį, bet ir Google Authenticator programėlėje sugeneruotą kodą. Tai padeda apsaugoti vartotoją net tuomet, kai slaptažodis nuteka – net ir žinodami slaptažodį, be kodų generatoriaus įsilaužėliai vis tiek negali prisijungti.

Tame pačiame puslapyje galite susieti savo vartotoją su savo Google ir Facebook vartotojais. Tuomet prisijungiant nereikės įvedinėti vartotojo slaptažodžio ir antro žingsnio kodo. Tačiau turite pasirūpinti šių vartotojų saugumu Google ir Facebook platformose – jei bus įsilaužta į jūsų Facebook vartotoją, tai leis perimti jūsų paslaugas ir mūsų sistemoje.

Puslapyje Pirkėjas > Savitarnos vartotojai turite pasirūpinti, kad prie pirkėjo paskyros galėtų prisijungti tik tie vartotojai, kuriems to tikrai reikia. Reguliariai pašalinkite vartotojus tiems, kurie nebedirba su jūsų įmone.

Kaip sukurti atskiras įmonių paskyras?

Kiekviena atskira įmonė, kuriai išrašomos PVM sąskaitos faktūros jos rekvizitais, turi turėti atskirą pirkėjo paskyrą. Retais atvejais atskiras paskyras susikuria ir skirtingi tos pačios įmonės padaliniai: PVM sąskaitų faktūrų rekvizitai yra tie patys, tačiau sąskaitos siunčiamos skirtingais adresais, o paslaugas valdo skirtingi vartotojai.

Jei tas pats asmuo turi valdyti kelių skirtingų įmonių paskyras, prie šių paskyrų galima prisijungti su tuo pačiu vartotoju (tas pats el. pašto adresas ir slaptažodis). Teikiant naują užsakymą prisijungus su senuoju savo vartotojo vardu, galima pasirinkti, kad užsakymas teikiamas naujo pirkėjo vardu. Tokiu atveju bus sukurta nauja pirkėjo paskyra su naujais rekvizitais, bet vartotojo vardas ir slaptažodis liks tie patys.

Kaip prisijungti prie skirtingų įmonių paskyrų?

Įmonių atstovavimas veikia panašiai kaip ir kitose sistemoje, pvz.: Registrų centro savitarnos sistemoje. Kiekvienas vartotojas (fizinis asmuo) gali atstovauti neribotą skaičių pirkėjų (įmonių arba kitų fizinių asmenų).

Jei vartotojas turi teisę atstovauti kelis pirkėjus, po prisijungimo jis turi pasirinkti, kurį pirkėją šiuo momentu atstovauja. Pakeisti atstovaujamą pirkėją galima paspaudus ant savo vardo arba dabar atstovaujamos įmonės pavadinimo.

Tose pirkėjų paskyrose, kurias vartotojas sukūrė, jis yra pagrindinis atstovas ir turi visas teises. Tose, kuriose buvo pridėtas kito pagrindinio atstovo, jis turi tik konkrečiai jam suteiktas teises. Jei nematote dalies jums reikalingos informacijos arba iš viso neturite teisės prisijungti prie įmonės paskyros, tokias teises jums turi suteikti pagrindinis atstovas (vartotojas, kuris pirmą kartą teikė užsakymą ir sukūrė pirkėjo paskyrą).

Kaip suteikti prisijungimą kitam asmeniui?

Jūsų vartotojo vardas ir slaptažodis yra skirtas asmeniškai jums. Niekada nesidalinkite savo slaptažodžiu nei su kolegomis, nei su tiekėjų darbuotojais (apskaitininkais, administratoriais, programuotojais ir pan.). Perdavimo metu iškyla didelė rizika, kad jūsų slaptažodis nutekės. Gavę jūsų slaptažodį, įsilaužėliai gali ir prieiti prie konfidencialių jūsų duomenų, ir sutrikdyti paslaugų teikimą.

Jei kitas asmuo turi prisijungti prie jūsų įmonės paskyros, suteikite jam teisę prisijungti su atskiru vartotoju. Eikite Pirkėjas > Savitarnos vartotojai ir spauskite Pakviesti naują vartotoją.

Dažniausiai papildomam vartotojui reikalingos tik ribotos teisės, pvz.: apskaitininkui reikia tik matyti ir apmokėti sąskaitas, administratoriui – tik konfigūruoti paslaugas. Tokiu atveju vartotojui ir suteikite tik pasirinktas, o ne visas teises.

Pakviestas vartotojas el. paštu gaus prisijungimo nuorodą. Jis turi susikurti savo slaptažodį per kelias dienas. Jei to nepadaro, pakvietimo nuoroda nustoja galioti. Jei ateityje nutekės susirašinėjimo istorija dėl įsilaužimo į jūsų arba gavėjo kompiuterį, tai įsilaužėliams nesuteiks galimybių prisijungti prie pirkėjo paskyros ir perimti paslaugų duomenų.

Kaip gauti pranešimus el. paštu?

Visi pranešimai apie naujas sąskaitas, paslaugų pakeitimus ir pan. yra automatiškai siunčiami tuo el. pašto adresu, kuris yra įvestas pirkėjo rekvizitų formoje.

Kartais pranešimai turi būti siunčiami ir kitais adresais, pvz.: sąskaitų kopijos siunčiamos ir apskaitos el. paštu. Tuomet puslapyje Pirkėjas > Pranešimų gavėjai galima sukurti papildomus el. laiškų gavėjus ir pažymėti, kokius konkrečiai pranešimus jie turi gauti.

Vartotojai savo el. pašto adresu, kuris nustatytas vartotojo profilio formoje, klientui skirtų pranešimų negauna. Vartotojų el. pašto adresas naudojamas tik prisijungimui, slaptažodžio atstatymui ir pan.

Dažniausiai vartotojo, kuris sukūrė pirkėjo paskyrą, ir pirkėjo paskyros el. pašto adresai būna vienodi – tuo pačiu el. pašto adresu ir siunčiami pranešimai el. paštu, ir prisijungiama prie savitarnos sistemos.

Kaip užregistruoti kelias paskyras tuo pačiu el. pašto adresu?

Vartotojas, kuris naudojamas prisijungimui, privalo turėti unikalų el. pašto adresą. Sistema neleis įvesti el. pašto adreso, jei jį jau naudoja kitas vartotojas. Tas pats vartotojas gali atstovauti kelis skirtingus pirkėjus, todėl vienam žmogui nėra reikalo kurtis atskirų vartotojų.

Pirkėjų paskyrų el. pašto adresai (įvesti puslapyje Pirkėjo rekvizitai) neprivalo būti unikalūs. Tačiau tai yra nerekomenduojama, nes tiek pirkėjams, tiek mūsų pagalbos tarnybai tampa sunkiau atsekti, kuriam pirkėjui buvo skirtas kiekvienas sistemos siunčiamas pranešimas. Todėl savitarnos sistema neleis patiems kurtis skirtingų įmonių paskyrų naudojant tą patį el. pašto adresą. Esant tokiam specifiniam poreikiui, prašome susisiekti.

Net tam pačiam asmeniui administruojant keletą atskirų įmonių, dažniausiai yra patogiau skirtingoms įmonėms skirtus el. laiškus rūšiuotis atskirose el. pašto dėžutėse. Įmonių el. pašto adresai yra įrašomi ir Registrų centre, VMI, Sodroje, Rekvizitai.lt ir t.t. Net jei kol kas įmonės yra mažos ir šiuo momentu laiškus tvarko tas pats asmuo, galbūt ateityje keisis įmonių valdymo principai arba savininkai ir reikės įmonių korespondenciją atskirti. Kad nereiktų visose sistemose keisti el. pašto adreso, geriau jau nuo jos įsteigimo kiekvienai įmonei sukurti atskirą el. pašto adresą.

Jei nėra poreikio kurtis atskirų el. pašto dėžučių, el. pašto serverio nustatymuose savo el. pašto dėžutei pridėkite papildomų sinoniminių adresų (angl. Alias). Tą galima padaryti su Google Workspace, Hosted Email, hostingo serverių ir kitomis dėžutėmis. Tuomet adresai bus atskiri, bet visi el. laiškai eis į tą pačią dėžutę. Ateityje bus galima adresą atskirti į atskirą dėžutę.

Jei naudojatės Google Workspace arba Gmail ir nenorite kurti Alias, galite tiesiog kitaip nurodyti Gmail vartotojo vardą iki @. Pavyzdžiui, vardenis@gmail.com dėžutė yra lygiai taip pat pasiekiama ir tokiais adresais:

Gaunant skirtingų įmonių el. laiškus skirtingais adresais į tą pačią el. pašto dėžutę, galima juos automatiškai filtruoti į aplankus susikūrus TO: filtrą.